Kuidas tagada 2023. aastal kontoris privaatsus: põhjalik juhend kõnekabiini valimiseks

12. APRILL 2023


Kas sa nüüd kuuled mind? Ei? Hästi! See ongi kaasaegse kontori kõnekabiini võlu, mis säästab teie kõrvu (ja tervet mõistust) – üks kõne korraga! 

Töökeskkond areneb ja 2023. aasta üks olulisemaid suundumusi on kontori kõnekabiin, mis oli 2022. aasta sügisel toimunud Orgateci messil peaaegu igas messiboksis. Kunagi tänavatel levinud telefonikabiinid on leidnud kontorikeskkonnas uue otstarbe. 




Kõnekabiin on väike suletud ruum, mille eesmärk on tagada privaatsus neile, kes teevad telefonikõnesid või osalevad videokonverentsidel. Kabiinid pakuvad töötajatele vaikset, spetsiaalset ala, kus nad saavad pidada privaatseid kõnesid, kaugkoosolekuid või keskenduda tööülesannetele, ilma et ümbritsev müra neid häiriks. Kontori kõnekabiinid on tavaliselt helikindlad, neil on ventilatsioon ja valgustus, et tagada mugav ning funktsionaalne kasutajakogemus.

Miks me neid nii palju näeme? Sest see lahendab (osaliselt) töötajate suurima probleemi kontorisse naasmisel. 



Kasvav nõudlus kontori kõnekabiinide järele

Suurim probleem avatud kontorites on liigne müra.  2019. aastal läbi viidud töökohauuringus tunnistas 65% vastanutest, et müra mõjutab nende töö tõhusust. Pidev telefonikõnedest ja kolleegide vahelistest vestlustest tulenev jutuajamine häirib nende keskendumist. Ja avatud planeeringuga kontorid on tänapäeval ju laialt levinud.

Kõnekabiin lahendab selle probleemi. Võid olla osa avatud planeeringuga ruumist, kuid ometi on sul võimalik keskenduda ja nautida privaatsust, mida vajad päeva erinevatel hetkedel.

Seetõttu on kõnekabiinist saamas mööbliese, millel on koht edumeelses kontoris, kus arvestatakse töötajate vajadusi. 



Oluline on leida kontori jaoks õige kõnekabiin

Kuid kuidas valida sobivaim kõnekabiin, kui turul on nii palju võimalusi? Kõnekabiini valimisel tuleb pöörata tähelepanu neljale aspektile: 

  • Helikindlus 
  • Ventilatsioon 
  • Valgustus
  • Kasutajakogemus 


Helikindlus


dB mõõtmist kõnekabiinides reguleerib uus ISO 23351–1 standard. Selleks, et kõnekabiin täidaks oma eesmärki, peaks selle helikindlus olema sellel skaalal vähemalt klass A.

Helikindlus tähendab nii madala sagedusega kui ka kõrgsageduslike helide käsitlust, kusjuures tõhusus sõltub kasutatavatest materjalidest ja nende kombinatsioonist.



Kvaliteetsetes kõnekabiinides kasutatakse spetsiaalseid heliisolatsioonimaterjale, sealhulgas akustiliste omadustega klaasi. Helikindluse tagamisel on olulised tegurid ka kabiini kaal ja suurus; üldiselt tagavad raskemad ja suuremad kabiinid parema heliisolatsiooni. See tuleneb sellest, et raskemad materjalid aitavad kaasa kabiini helikindluse üldisele tõhususele. 



Kõnekabiinide jaoks on saadaval erinevat tüüpi klaas, millel kõigil on erinevad heliisolatsiooniomadused.

  • Karastatud klaas on tugev ja vastupidav, kuid ei suuda hästi heli summutada. 
  • Lamineeritud klaas on loodud helikindlust silmas pidades. Selle kahe välise klaasi vahele on lisatud kilelaminaat.  
  • Akustiline klaas on spetsiaalselt valmistatud müra summutamiseks. See koosneb kahest või enamast omavahel ühendatud klaasist, mille vahel on spetsiaalne akustiline kile.


Hästi kujundatud kõnekabiin tagab, et helikindlus toimib seestpoolt väljapoole, nii et kabiinis kostuv kõne ei häiri teisi kontoris viibijaid. Turvakaalutlustel peaks kabiinis viibiv isik siiski kuulma olulisi helisid, näiteks tulekahjualarmi või hoiatusi. 

Samuti aitab kabiini kuju heli summutada. Näiteks Intuit Booth’i kõnekabiin on ainulaadselt trapetsikujuline, mis takistab helilainete sujuvat lineaarset liikumist.



Tasub teada, et kõnekabiin saab parandada ka ruumi üldist akustikat, eriti kui selle välisseinad on kaetud helisummutusmaterjalidega. See aitab vähendada kaja ja häirivaid helisid kontoris, suurendades lõppkokkuvõttes kõigi töötajate tootlikkust!



Mis eristab head kabiini?

Saavutamaks kõnekabiini hinna ja toimivuse tasakaalu, läheb tarvis erinevaid profiklassi akustilisi materjale. Kuid see muudab ka kasutajakogemust.

Akustiliste materjalidega võib kergesti liialdada, mille tulemuseks on ebameeldiv ja rõhutud tunne. Kvaliteetsetes kõnekabiinides on kasutatud materjalide õiget tasakaalu, mis eristab neid odavamatest variantidest. See tähendab, et saad viibida kabiinis nii kaua, kui soovid. 

Kui sa ei loo just professionaalset raadiostuudiot, ei ole liiga palju helikindlust alati hea. Näiteks helikindlus 40–45 dB võib tekitada kabiinis rõhuva tunde. Meie aju on loodud selliselt, et see on teadlik ümbritsevast keskkonnast, mistõttu kasutatakse stuudios kõrvaklappe, et aidata inimestel pikema aja jooksul helisummutusega keskkonnas toime tulla.

Kuid liiga vähene helikindlus on samuti probleem. Mürarikkad kabiinid ei sobi neile, kes vajavad rohkem vaikust või neile, kes otsivad ruumi konfidentsiaalseks vestluseks.



Ventilatsioon

Väikesed ruumid tähendavad sageli halba ventilatsiooni. Ja viimane asi, mida vajad tähtsa kõne ajal, on unisus või vähendatud keskendumisvõime, mida halb ventilatsioon võib põhjustada. Seega on tõhus ventilatsioon väga oluline.  

Järgnevalt on loetletud tegurid, mida kõnekabiini valimisel meeles pidada: 

  • Minimaalne õhuvool. Õhuvoolu standard on vähemalt 10 liitrit sekundis (l/s) inimese kohta. Optimaalse õhuvahetuse tagamiseks veendu, et sinu valitud kabiin vastab sellele standardile või ületab seda. 
  • Õhuvoolu suund. Tavaliselt on kõnekabiinidel laes ventilaator värske õhu juhtimiseks. Tugev õhuvool võib siiski olla ebamugav – seega püüa jälgida, kuidas õhuvool on kabiinis suunatud. Ideaalis peaks see voolama sujuvalt piki seinu, mitte otse ülevalt alla. 
  • Õhu sissepuhke- ja väljatõmbeventilaatorid. Parimates kõnekabiinides on nii õhu sissepuhke- kui ka väljatõmbeventilaatorid, mis tagavad loomulikuma õhuvoolu ja vaiksema töötamise. Paljud kontori kõnekabiinid lihtsalt suruvad õhu läbi korpuse, mis võib põhjustada liigset survet kabiinis ja ka kasutajale ebamugavust. See probleem tuleneb sageli väljatõmbeventilaatori puudumisest. 
  • Müratase. Osadel kõnekabiinidel on mürarikkad ventilatsioonisüsteemid, mis võivad olla kasutajatele ebamugavad ja tekitada ka kontoris müra. Vali kabiin, kus on suuremad ventilatsiooniseadmed, mis töötavad madalatel pööretel ja vaikselt.
  • Lõhnad ja materjalid. Halb ventilatsioon võib põhjustada kõnekabiinis ebameeldivat lõhna. Oluline on valida allergiavabadest materjalidest ehitatud kõnekabiin ja tagada nõuetekohane õhuvahetus, et vältida kemikaalidest või liimist tulenevaid mürgiseid lõhnu.


Valgustus

Me kõik oleme üha teadlikumad sellest, kuidas kontoritöö mõjutab meie tervist – nii on ka valgustusel suur roll selles, et kõnekabiin oleks töötajate jaoks mugav ja produktiivne keskkond. Keegi ei taha olla lõksus pimedas kastis. Kaalu järgmiseid aspekte:

  • Tööohutuse standardid. Iga kõnekabiin peaks vastama kehtestatud standarditele. Õige valgustus ei ole vaid abiks sinu töötajate silmade tervisele, vaid suurendab ka nende töövõimet.
  • Valgustugevus. Minimaalne valgustugevuse standard töökohal on 300 luksi. Suuremad numbrid näitavad heledamat valgustust, mis võib (teatud piirini) aidata kaasa parematele töötingimustele.
  • Värvitemperatuur. Kõnekabiini valgustuse värvitoon peaks jääma 3000 (soe valge) ja 4000 (neutraalne valge) kelvini vahele. See vahemik on soovitatav kontoritööks, sest see soodustab loovust ja keskendumisvõimet.
  • Reguleeritav valgustus. Head kõnekabiinid võimaldavad valgustust reguleerida hämardiga, mis tagab suurema kontrolli valgusvoo üle ning võimaldab isikupärasemat ja mugavamat keskkonda.
  • Loomulik valgus: Ära alahinda loomuliku valguse tähtsust, mis on meie jaoks kõige tervislikum valgus. Suured klaasseinad ja -uksed võivad muuta kõnekabiini avaramaks ning vähem klaustrofoobseks.


Kasutajakogemus

Oma kontori kõnekabiinidesse investeerides soovid kahtlemata, et töötajad neid ka kasutaksid. Kvaliteetseid kõnekabiine eristab teistest kvaliteetne kasutajakogemus.

  • Kuju ja suurus. Hästi läbimõeldud kabiin peaks pakkuma tasakaalu kompaktsuse ja avaruse vahel, tagades piisavalt ruumi mugavaks liikumiseks ning mitte laskma tekkida klaustrofoobsel tundel. 
  • Mobiilsus. Tõenäoliselt tahad sa seda mingil hetkel liigutada. Seega kontrolli, kas kabiinil on rattad hõlpsaks ümberpaigutamiseks, ilma et peaksid selle täielikult lahti võtma. Suuremad rattad tagavad sujuvama liikumise. 
  • Ühenduvus. Kasutajate vajaduste rahuldamiseks peaks kvaliteetses kõnekabiinis olema seinakontaktid ja erinevad laadimisvõimalused, sealhulgas USB-pistikupesad. 
  • Kohandatavus. Vali kabiin, mis sobituks olemasoleva kontori kujundusega. Mida suurem on kattematerjalide valik, seda suurem on võimalus, et see tööruumi sulandub. 
  • Ergonoomika. Eelista mugavust nii kõnekabiini laua kui ka tooli puhul. Näiteks Intuit Booth’i kõnekabiinil on ainulaadne keerlev tool, mis hoiab keha aktiivsena ja stimuleerib loovust.


Kui palju tuleks kõnekabiini eest maksta?

Melamiiniga kaetud kabiini saab osta isegi 2650 euroga. Aga sellel pole erilist mõtet. Sellise hinnaga ei ole võimalik saada hästi toimivat kabiini, kus oleks kasutatud kvaliteetseid ja õiges koguses materjale.

Skaala teises otsas on kallimad kõnekabiinid hinnaga umbes 15 000 eurot.

Keskmine hinnaklass on 8000–9000 eurot.

Sellise hinnatasemega kõnekabiin on optimaalne ja funktsionaalne lahendus, mis tagab hea kvaliteedi ja hinna suhte.

Investeerimine kvaliteetsesse kontori kõnekabiini võib oluliselt parandada sinu tööruume. Kuna töötajatel on mürarikaste avatud kontoritega raske taaskohaneda, võib privaatse ja mugava koha pakkumine parandada tootlikkust ning töömoraali.

 


Seda kõike silmas pidades oleme kujundanud kõnekabiini Intuit Booth. Kõnekabiini uuendusliku disaini kohta lisateabe saamiseks . Või tule ja tutvu sellega Softrendi kontor-müügisalongis, mis asub Rocca Ärimaja 3. korrusel aadressil Paldiski mnt 96. 





Edukad firmad mõistavad kontori disaini olulisust

Mitmed juhtivad firmad on võtnud suuna pakkuda oma töötajatele mitmekesist töökeskkonda, kus neil on hea olla. Meil on rõõm olla nende koostööpartner.